سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در دوستِ بخیل، خیری نیست . [امام علی علیه السلام]
شخصی

یکی از بهترین و مهمترین راه ها برای هدف گذاری و رسیدن به موفقیت ، الگوبرداری از افراد بسیار موفق است. یک ایده یا باور بسیار قدرتمندی وجود دارد که باعث موفقیت افراد زیادی شده است، این افراد معتقد بودند و باور داشتند که اگر در دنیا کسی توانسته است یک کار را انجام دهد یا به موفقیتی برسد، پس آنها هم می توانند آن کار را انجام دهند یا به همان موفقیت برسند.

قانون باورها

در قانون باورها یک موضوع کلیدی و بسیار مهم وجود دارد و آن موضوع این است که در قانون باورها، درست یا غلط بودن یک باور معنی ندارد، بلکه «قدرت بخشیدن» و «محدود کردن» یک باور اهمیت دارد یعنی اگر یک باوری به شما قدرت می بخشد و باعث می شود به نتیجه مورد نظرتان برسید پس آن باور از نظر شما صحیح است ولی اگر باوری به جای اینکه به شما قدرت ببخشد، شما را محدود و تضعیف می کند پس این باور اشتباه است.

این باور که «اگر یک نفر توانسته است یک کاری را انجام دهد یا به موفقیت برسد پس من هم می توانم موفق شوم» یک باور قدرت بخش است و می تواند ما را به موفقیت های بزرگی برساند، پس چه خوب است که بتوانیم این باور را به عنوان یک باور قدرتمند انتخاب کنیم البته ممکن است این باور، از نظر علمی یا غیره صحیح نباشد اما همانطور که گفتم صحیح یا غلط بودن باور اهمیت ندارد بلکه قدرت بخش یا محدودکننده بودن باور اهمیت دارد، پس اگر این باور را انتخاب کرده اید، لازم است بدانیم افراد موفق چگونه فکر می کنند که ما هم بتوانیم از آنها الگوبرداری کنیم.

10 ویژگی افراد بسیار موفق

رویاهای بزرگی را انتخاب کرده اند

افراد بسیار موفق

 

اولین ویژگی افراد بسیار موفق این است که آنها رویاهایی خیلی بزرگی دارند، این رویاها باعث قدرت بخشیدن به آنها می شود، این افراد از رویاهایشان انگیزه می گیرند و پیش می روند. فردی را می شناختم که یک فروشگاه بسیار بزرگی را رهن کرده بود، از او پرسیدم چرا این همه پول بابت رهن این فروشگاه پرداخت کرده ای در صورتی که با همین پول می توانستی یک مغازه بخری؟

او گفت وقتی یک مغازه کوچک داشته باشم به همان میزان تلاش می کنم اما از موقعی که این فروشگاه را رهن کرده ام چندین برابر تلاش می کنم و یک راز را به تو می گویم:

درست است فروشگاه من ده برابر مغازه ای که گفتی وسعت دارد اما تلاش و زحمت من 10 برابر نشده است بلکه کمی بیشتر شده است اما چیزیکه باعث شده درآمد من چند برابر بشود تلاش و زحمت 10 برابر نیست بلکه افکارم بازتر شده، باورهایم تغییر کرده، احساس می کنم می توانم از پسش برآیم و فکر می کنم به خاطر همین هم موفق شده ام.

رویاهایتان را کوچک در نظر نگیرید زیرا ما با رویاهایمان رشد می کنیم پس طبیعی است اگر رویایمان کوچک باشد رشد ما هم کوچک و کم خواهد بود ولی اگر رویاهای ما بزرگ باشد به همان اندازه ما هم رشد خواهیم کرد، البته رویاهایتان را تا حدی بزرگ در نظر بگیرید که بدانید با تلاش امکان رسیدن به آن وجود دارد نه اینکه آنقدر بزرگ باشد که نتوانید به آن برسید.


کاری را که عاشقش هستید انجام دهید

افراد بسیار موفق

ویژگی دیگر افراد بسیار موفق این است که آنها عاشق کاری هستند که انجام می دهند، اگر شغل تان یا کسب و کارتان را دوست دارید و عاشقش هستید یک برگ برنده ای در اختیار دارید که می تواند در موفق شدن سهم بسزایی داشته باشد. متاسفانه بیشتر افراد در شغلی که دوست ندارند مشغول به کار هستند، رشته تحصیلی شان با شغلشان کاملا تفاوت دارد مثلا فوق لیسانس آبیاری گل های دریایی را دارند اما شغل آنها فروشندگی است!

منظور از اینکه افراد موفق عاشق کارشان هستند این نیست که از تک تک کارهایی که انجام می دهند لذت می برند، محمدعلی کلی زمانی گفت:

«من از تمرین و مشت زدن متنفرم اما عاشق قهرمان شدن هستم».

ممکن است خیلی از بازیگرها از گریم شدن، دیالوگ حفظ کردن و تمرین کردن متنفر باشند اما عاشق شهرت هستند، پس شما هم می توانید یا عاشق انجام کارتان باشید یا عاشق نتیجه ای که کارتان ایجاد می کند باشد و ایده آل این است که عاشق هردو باشید.


متعهد به بهترین شدن هستند

افراد بسیار موفق

یکی دیگر از ویژگی های افراد بسیار موفق این است که آنها متعهد می شوند که هر روز بهتر شوند و در نهایت به بهترین فرد در زمینه کاری خود یا هدف خود تبدیل شوند، اگر قرار است ما هم از افراد بسیار موفق الگوبرداری کنیم و ویژگی های آنها را در خودمان ایجاد کنیم پس باید برای بهترین شدن متعهد شویم، هر چقدر که در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشیم به همان میزان موفقیت ما هم بیشتر می شود.

برای بهترین شدن لازم نیست کوه را جابجا کنید فقط کافیست هر روز کمی بهتر از روز قبل شوید و در این کار استمرار داشته باشید، در ژاپن به این روش می گویند «کانای» یعنی پیشرفت دائمی و پایان ناپذیر.

ژاپن در جنگ تقریبا با خاک یکسان شده بود، بعد از جنگ آنها هیچ امکاناتی وجود نداشت اما بزرگان صنعت از صفر شروع کردن و با همین استراتژی توانستند ژاپن را به یک کشور بسیار قدرتمند در زمینه تولید تبدیل کنند.


تمام مسئولیت کارتان را به عهده بگیرید

یکی از مهمترین ویژگی های افراد بسیار موفق این است که آنها تمام مسئولیت کارشان را خودشان به عهده می گیرند، اگر اشتباه کنند تقصیر را به گردن دیگران نمی اندازند، زیرا خوب می دانند وقتی تقصیر را به عهده دیگران می اندازیم  به این معنی است که ما قدرت انجام این کار را نداشتیم و دیگران قدرتشان بیشتر از ما است که توانسته اند روی کار ما تاثیر بگذارند و باعث بشوند تا به نتیجه ای که می خواهیم نرسیم، پس ما در برابر آنها ضعیف هستیم.

وقتی هم که احساس ضعیف بودن کنیم، اعتماد به نفس و عزت نفس خود را از دست می دهیم پس با این کمبودها چطوری می توان موفقیت های بزرگ به دست آورد؟

اما اگر قبول کنیم که تمام مسئولیت کارمان به عهده خودمان است، اگر زمانی هم به نتیجه مورد نظر نرسیم، می توانیم کارهایی که انجام می دهیم را تغییر دهیم تا نتیجه را عوض کنیم ولی اگر اینگونه نباشد یعنی اینکه ما هر کاری هم کنیم عده ای هستند که قدرتشان بیشتر از ما است و اجازه موفقیت را به ما نمی دهند.


نکته پایانی

خیلی خوب است که ویژگی ها و خصوصیات افراد موفق را بیابید و سعی کنید تا همان ویژگی ها و خصوصیات را در خودتان هم ایجاد و تقویت کنید در این صورت است که می توانید بگویید؛ اگر یک نفر توانسته است یک کاری را انجام دهد یا به موفقیت برسد پس من هم می توانم موفق شوم.

 

شاد و موفق باشید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط وهاب محمد علی پور 96/9/1:: 10:28 صبح     |     () نظر